Egy könyvmoly naplója

A Könyvtár Krónikája

A Könyvtár Krónikája

Mit találtam?

2014. augusztus 14. - barkó

  Hétfőn elmentem egy kicsit sétálni, és az utam elvezetett egy könyvesbolt előtt. Mivel szenvedélyesen szeretek olvasni, úgy gondoltam, hogy benézek, hátha van valami érdekes lehetőség. Ami azt illeti, találtam is néhány igazán ígéretes példányt, és mivel ez a dolog eléggé próba-szerencse alapon működik nálam, meg is vettem gyorsan hármat.
1.) Harry Sidebottom: Róma harcosa 5. rész: Észak farkasai: Bevallom, hogy soha életemben nem hallottam még az íróról, és a sorozatról sem. Leginkább azért ragadta meg a tekintetemet a könyv, amiért általában: a borító miatt. Mondjuk tény, hogy nem spilázták túl az egészet, én most arról beszélek, hogy megismertem a kötési sablont, és a borító sablonját is. A Gold Book. Mivel az egyik kedvenc sorozatomat (Robert Low Felesküdöttek-sagája) is ők nyomták ki magyarul, arra gondoltam, hogy megpróbálom. Az, hogy az ötödik részt vettem meg, nem igazán érint, a fentebb említett szériának is a harmadik kötetét olvastam először egy karácsonyi vásárlás után.
Az ilyen akciódús könyvekről általában azt kell tudni, hogy az igazán patent történet nem az erősségük, inkább vegyünk valami egyszerűbb, kicsit klisés dolgot, és dobjunk bele izgalmakat, meg pörgős párbeszédeket. Még nem olvastam, szóval csak találgatok, de ezek a könyvek általában elég naturalista módon íródnak (amiket szeretem, mert elég természetesek) és van egy jó íze az olvasásnak. Mint mondtam, nem igazán a sztori az erősségük, de általában elég fair akciójelenetek vannak bennük ahhoz, hogy pár évente el lehessen olvasni kikapcsolódásként.
2.) Bohumil Hrabal: Szigorúan ellenőrzött vonatok: Régi, híres klasszikus, igazi könyvmolyként nem is hiányozhatna a polcomról. Bevallom, hogy még nem olvastam (technikailag akkor még nem, de tegnap kiolvastam ezt is, és a harmadik kötetet is), de nagyon jókat hallottam felőle, ahogy a filmről is, amit szintúgy nem láttam. Mindenesetre nagy elvárásokkal nyitom ki a könyvet.
3.) Jo Nesbø: Fejvadászok: Nem olvastam még Nesbø műveiből egyet sem, ahogyan az egész sorozatból (Skandináv krimik) sem láttam még egyetlen darabot sem, de mind az íróról, mind a SK sorozatról igen sok jót hallottam, szóval eljött az idő, hogy teszteljem a forrásaim hitelességét. Még ha nem is tetszene igazán (amit nem hiszek), a polcomon mindenesetre jól fog kinézni.
  És mivel ez egy olvasónapló, hamarosan megírom az elemzést ezekről a könyvekről, amint elolvastam őket (mint minden zárójeles hozzátoldás, ez is utólagos. Mivel a Nesbø és a Hrabal könyveket már elolvastam, hamarosan ti is olvashatjátok a véleményemet róluk) jó szórakozást.

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvtarikronika.blog.hu/api/trackback/id/tr316603245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása